SV: SAMBA og dot filer

Thanks

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Thomas M. Hansen [mailto:tmh@xxxxxxxxxxxxxxxxx]
Sendt: 23. juni 2000 11:49
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: Re: [TEKNIK] SAMBA og dot filer

Meyland Peter wrote:

> Hej
>
> Er der nogle som kan fortælle mig hvorfor jeg kan se de filer på en SAMBA
> share som starter med et . (punktum). Det skal sige at jeg har sat min
> Windows klient til a vise alle filer. Jeg er dog af den opfattelse at når
> det er noget som jeg beder SAMBA om, så burde SAMBA fjerne de filer som
> starter med . (punktum).
>
> mvh peter meyland

'hide dot files = yes' er dafult i SAMBA, men kan altsaa stadig se dem
ved at bruge 'show hidden files' fra windows.

Istedet skal du bruge VETO FILES hvis der slet ikke skal vaere adgang
til dot-filer :

Fra : http://sunsite.auc.dk/samba/oreilly/using_samba/ch05_02.html
--
If we want to prevent users from seeing files at all, we can instead use
the veto files option. This option, which takes the same syntax as the

MVH Thomas