Re: Funktion til at konvertere bogstaver (en tekst) til tal (og tilbage)

On Wed, 28 Jun 2000, Rune Christiansen wrote:

> Da jeg ikke er så forfærdelig stærk mht. functions i Bash ville jeg høre
> (og selvfølgelig gerne have en løsning på ;) om det kunne lade sig gøre at
> lave en [subject].

Med mindre du er bundet til bash, så gør sed næsten præcist det du
efterlyser, idet configurationsfilen f.eks. ser sådan ud:

config.txt:
s/a/00341/g
s/b/00342/g

Du kalder det så som f.eks. :
sed -f config.txt < min_fil

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
The Microsoft Dictionary

           standards: The way Microsoft does something. However if you do it
                      the same way we will sue you.