Re: Anbefaling �s: PCI netkort

>>>>> "Bjoern" == Bjoern Bille Hoejte <bjoern@xxxxxxxxxxxxxx> writes:

 Bjoern> DataCentrum har nogle 10Mbit PCI til 109 kr. De er baseret på
 Bjoern> et RealTek chipsæt, og bruger ne2k-pci modulet.

Hold dig væk fra alt hvad der hedder RTL8029, det er noget skrammel og
forældet hardware. Men RTL8139 chipsættet er godt, og de kort plejer
at koster omkring 130-150 kr, og køre forholdsvis stabilt. Jeg bruger
det selv til mine egne computere og det virker upåklageligt, mens at
jeg har et siddende i vores server, og det er noget hø. Det skal også
snarest erstattes med et der virkelig kan holde til en belastning.
RTL8139 kort køre kun rent Twisted Pair, og understøtter også 100MBit.

Og hvis du siger at det er 10Mbit realtek som desuden bruger ne2k-pci
modulet så har jeg kun grund til at tro at det er RTL8029 og det skal
man bare ikke købe!

/Thomas

--
KOM Network student helper

"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson