Re: dnscache og portrange?

In <200007091432.QAA04407@xxxxxxxxxxx> Rasmus Andersen <rasmus@xxxxxxx> writes:

>Det ser ud til at dnscache selv bestemmer hvilken port den vil svares paa
>med linien (dns_transmit.c):

>    if (socket_bind4(d->s1 - 1,d->localip,1025 + dns_random(64510)) == 0)

>Kan du hurtigt komme med det magiske socket-kald som overlader portbestemmel-
>sen til LINUX?

Almindeligvis gøres det ved at port-nummeret er sat til 0 i bind-kaldet.
Så jeg vil gætte på at linien skal ændres til

    if (socket_bind4(d->s1 - 1,d->localip,0) == 0)

Prøv om ikke det virker.

>There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX. We
>don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson

:-))

--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."