Re: BogoMIPS?

On Sun, 16 Jul 2000, Henrik Brix Andersen wrote:

> Hej,
>
> Hvor finder jeg dokumentation omkring benchmarking på Linux?

Tjaeh? Søger efter det?

Jeg har fået anbefalet tiobench, lmbench og bonnie.

> Hvad betyder f.eks.
> 	Calibrating delay loop... 599.65 BogoMIPS
> ...under kerne opstart?

Svjv kører kernen i loop i et sekund, og checker hvor mange iterationer
den har fået lavet. Dette bruges snere til pauser i mikrosekund området,
som man ikke kan bruge timer afbryddelser til. Det bruges primært i device
drivere der skal drive gammelt hardware, hvor hardwaren har noget i stil
med

skriv en værdi til en port
vent 12 mikrosekunder
aflæs værdi fra en port

Det kan ikke betale sig at sleepe her, eller lignende, så man har en
udelay ting, der anvender busyloop - og værdien af bogomips - til at vente
så tæt på 12 mikrosekunder som muligt.

> Hvad er en Dhrystone? Osv...

En eller anden benchmark.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Did you ever notice how at trade shows Microsoft is always the one giving