Re: postfix maislerver

Bent Kildsgaard wrote:

> mailserver på linux til windows pc'er med outlook
>
> Jeg er ved at forsøge at lave en linux mailserver med postfix, men kan ikke få noget til at virke rigtigt. Er der nogle der har en eksempel på en virkende main.cf eller et step by step dokument.
>
> -mine problemer må være at få oprette brugerne til postserveren, og få linux til at godkende windows maskinerne søgen efter mails. Alt ser ud til at være rigtig installet, og jeg forsøger at bruge POSTFIX uden brugen af DNS.
>
> Håber nogle kan hjælpe mig, og på forhånd tak.

Vi vil skam gerne hjælpe, men du giver altså ikke særlig mange
brugbare oplysninger.
Hvilken version af linux bruger du ? (redhat, suse, ......)
Hvad har du installeret ?
postfix er en SMTP server, dvs. den transporterer mailen
imellem mailservere, den har ikke noget at gøre med,  hvordan
brugerne henter mailen fra mailserveren. Til det skal du
bruge en pop3 server (evt. imap). Jeg bruger selv cucipop,
som er ret effektiv mht. resourceforbrug.
Jeg er ret sikker på at du ikke får postfix til at virke,
hvis du ikke har en DNS server, for pga. de mange spam problemer
checker alle mailservere idag om mailadresserne er korrekte,
og det kan man ikke uden en DNS server.
Endelig kan jeg sige at jeg fik besvaret alle mine spørgsmål,
ved at læse lidt på
http://www-hosting.solnet.sollentuna.se/postfix/docs.html

--
MVH / Best Regards