Re: Linux fil-servers cache og en UPS

On Thu, 20 Jul 2000, Morten Christensen wrote:

> Nu skal der bygges nye huse lige ved siden af vores.
> Derfor overvejer vi, om en UPS vil være en fornuftig
> forsikring.

En ups er som hovedregel en god ide.

> Ved et brud på hovedkablet, forsvinder forbindelsen til
> medarbejder-PC'erne jo straks. Kan vi så gå ud fra, at
> serverne har skrevet hele indholdet af deres cache ned
> på harddisken efter et par minutter?

Ikke for Linux. Jeg ved ikke med NT.

> Eller er det vigtigt at finde en UPS, som kan lukke begge
> servere reglementeret ned, for at undgå tab af data i
> cachen?

Jeg tror det er meget trivielt at finde een der kan dette. Jeg har set
nogen små ups'er, der kostede omkring kr. 2000 stk, der kunne dette.

Men, jeg ved ikke om de iøvrigt opfylder jeres krav.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
The point is to decide what your needs are, pick an editor that looks like