Re: dele internet forbindelse

In <714D6B8DBCE9D1118CA4006008593CF80D046F@xxxxxxxx> Michael Schacht Hansen <MSH@xxxxxxxx> writes:

>Hvad skal man gøre, hvis man gerne vil dele en maskines internetforbindelse
>mellem flere maskiner på samme net.

>Det skulle helst ske uden at man skal til at definere en proxy server for de
>andre maskiner. Kan man nøjes med bare at sætte makinen med
>internetforbindelse som default gateway og installere et eller andet på
>maskinen med internetforbindelse??

Ja. Jeg går ud fra at gateway-maskinen med Internet forbindelsen
kører Linux (ellers havde du vel ikke spurgt her). Du skal bruge
IP Masquerading - der er en HOWTO om emnet, og der ligger scripts
til at sætte det op på http://www.sslug.dk/sikkerhed/ipchains.html
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."