Re: Adaptec SCSI kontroller??

On Mon, 24 Jul 2000, Christian Precht Jensen wrote:

> hej jeg har lige købt en Adaptec 2940W SCSI kontroller men...
>
> efter jeg stak den ned i et hul på bundkortet og startet
>
> sagde computeren at den ikke kunne finde min bios hmm
> og hvis jeg prøver at få adgang til bios'en på kontrolleren fryser
> computeren

Det lyder godt nok mærkeligt.ø Det er jo en PCI controller, ikke? Hvad
sker der hvis du tager alt pånær skærmkort og scsi controller ud - kan du
så få adgang? Ellers kunne kortet altså være fucked.

> men linux finder da kortet under start søgningen
> men den siger intet om at der er kommet en SCSI host, selv om alt med
> scsi er sluttet til??

"Alt med scsi"? Prøv med
modprobe aic7871
og check hvad den skriver i /var/log/messages.

Hvis du ikke kører med moduler, men har oversat din egen kerne, skal du
huske at have aic7871 support inde.

Mht. IRQ: Det bliver automatisk stillet på PCI.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Linux supports the notion of a command line or a shell for the same reason