Re: Dæmon til at overvåde diskforbrug?

In <xrs3dkv6a01.fsf@xxxxxxxxxxx> Henrik Christian Grove <grove@xxxxxxx> writes:

>Det lyder meget bedre. Desværre betyder det at jeg skal sætte mig ind i MRTG,
>men det er jo sikkert meget sjovt. Nogen gode henvisninger til information?

MRTG's hjemmeside, http://ee-staff.ethz.ch/~oetiker/webtools/mrtg/mrtg.html

Jeg har tidligere udsendt den MRTG konfiguration - og vist også SNMP
dæmon konfiguration - som bruges på SSLUG maskinen. Det må kunne findes
i arkivet. Ellers sig til, så finder jeg det igen.

[sslug's mrtg data]

>Er der nogen der kan forklare hvorfor maskinen tilsyneladende havde en load på
>0 fra cirka halv et i nat til lidt over 7 i morges, mens CPU-temperaturen i
>samme tidsrum, lå på de 35 grader hvor den plejer at ligge om natten?

Det ser godt nok lidt mystisk ud ... den har helt sikkert IKKE haft
en load på 0, da der kører en del disk-tunge opgaver om natten.
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."