Mountning af SCSI cd-rom under LRP.

Jeg er interreseret i at mounte mit SCSI cd-rom drev under Linux Router
Project distributionen. Jeg har valgt at bruge version 2.9.6 af denne
(hvilket betyder at kernen er version 2.0.36).

Når jeg forsøger at mounte cd-rom drevet får jeg flg. fejl meddelse:

root# mount -t iso9660 /dev/scd0 /root/cdrom -o ro
Mounting /dev/scd0 on /root/cdrom failed: Block device required

Min maskine er en Digital Celebris XL5100, med et Toshiba cd-rom drev.
Jeg har allerede haft Red Hat og Mandrake installeret på denne maskine
og det har ikke tidligere skabt problemer. Jeg har også benyttet
tomsrtbt (også en 1 diskette distribution) og her kan jeg også mounte
cd-rom drevet.

Efter lidt udforskning af nettet har jeg fundet 3 moduler som jeg ville
mene skulle give mig mulighed for at mount cd-rom drevet under LRP
distributionen, disse er

isofs.o
scsi_mod.o
ncr53c8x.o

Det går også fint når jeg mounter disse og jeg får endda også mulighed
for at se konfigurationen i /proc. Efter loadning af modulerne er
indholdet af /proc/scsi/scsi:

----
Attached devices:
Host: scsi0 Channel: 00 Id: 00 Lun: 00
  Vendor: Conner   Model: CFP1060S 1.05GB  Rev: 2035
  Type:   Direct-Access                    ANSI SCSI revision: 02
Host: scsi0 Channel: 00 Id: 02 Lun: 00
  Vendor: TOSHIBA  Model: CD-ROM XM-5701TA Rev: 0167
  Type:   CD-ROM                           ANSI SCSI revision: 02
----

Jeg har oprettet en node til cd-rom drevet i /dev med kommandoen

mknod /dev/scd0 b 11 0

Når jeg så forsøger at mounte får jeg fejlmeddelsen "Mounting /dev/scd0
on /root/cdrom failed: Block device required"

Håber at der er en der kan hjælpe mig,
Laust.