Re: Lyd i RH 6.0 : HJÆLP!!!

Hej

Jeg har lige muntret mig med noget tilsvarende med en ny RH6.2
KDE workstation installation.

Check at audio dev filerne eksisterer - hvis /dev/audio er der,
er de andre nok også.
Ellers kør scriptet
# /dev/MAKEDEV audio
der laver dem.

Der var også problemer med PnP initialiseringen.
Check at dit lydkort vises med :

# cat /proc/ioports
# cat /proc/dma
# cat /proc/interrupts

ellers er det PnP init der er gal og du skal til at kigge på
isapnp og BIOS PnP setup - skriv igen hvis det er tilfældet.
cat skal laves inden du forsøger at køre sndconfig efter boot.

Med data fra cat herover, skulle det være muligt at sætte
sndconfig op manuelt.
Kør sndconfig --noprobe så sndconfig ikke prøver at initialisere
PnP kortene.

Næste underholdende indslag med mit lydkort var at mikseren's
default indstillinger var sat så det ikke kunne afspille samplen
fra sndconfig - sndconfig kører samplerne uden fejlmeldinger, men
uden lyd.
Dette kunne fixes i kmix senere.

Med venlig hilsen :

Poul Petersen