Re: [OT] Re: [TEKNIK] Endelig har jeg besluttet mig...

Rasmus Andersen <rasmus@xxxxxxx> writes:

> [...]

Ok, nu har jeg fundet tråden (Re: Ny engelsk grammatik?) fra omkring
20000728

Normalt har vi lært at true bliver til truly, use -> usable og type ->
typable. Altså at e'et forsvinder når der sættes et præfiks
på. Merriam-Webster annerkender dog både useable og usable. Og der
refereres til folk med engelsk som modersmål der retter typeable til
typeable under korrekturlæsning.

> Aha. Hmm...
>
> GNU spell mener noget andet :)

M-W anerkender vist nok heller ikke truely, men det kan være at det
kun er et spørgsmål om tid. truely passer jo pænt ind i mønsteret.

--
Peter