Samba & NT SP5

Jeg har et par problemer med at forbinde Linux med et NT netværk. Jeg bruger
følgende:

Linux: RedHat 6.2 Samba 2.0.6-9, navn: pchfimac2
Wonders NT 4 SP 5, dynamisk adressetildeling fra en mikrosoft hvad er det nu
det hedder.navn: pchfimac

problem 1) : Linux går fint på netværket, kan pinge navngivende
windowsmaskiner og surfe på nettet. Windows NT kan ikke finde Linuxmaskinen
ved dennes navn, men kun ved dennes IP adresse (jeg kan for eksempel brovse
på Linux maskinens Apache server fra winowssiden ved at angive den aktuelle
IP adresse) - som desværre skifter for hver gang man går på LAN. Hvordan får
jeg fortalt Windows DNS serveren at linux maskinen eksisterer og har et
navn?

problem 2): det burde være ligetil at læse en shared ("Everyone" og "Full
Control") CD rom på Windows NT fra Linux med kommandoen
smbclient \\\\pchfimac\\Cdrom  eller
smbclient //pchfimac/Cdrom eller
smbmount -
begge programmer spørger efter en password (hvilket jeg ikke forstår, idet
rettigheder er jo "Everyone" og "Full control"), og giver jeg mit password
til NT boxen på kommandolinien, så får jeg meddelesen "ERRnoaccess - Acces
denied".   ??? Jeg har enda rettet i smb.conf ved at angive korrekte
gruppenavn, og ved at enable encrypteret password og filen smbpasswd, men
det hjælper ikke (burde det nu hellere ikke ved nærmere eftertanke, det er
jo kun sambaserveren der bliver konfigureret her).
Hvordan kommer man uden om dette kedelige password problem???

Jeg har læst SMB HOWTO og diverse samba doc's men kan ikke finde hvad jeg
mangler at gøre.

Har I nogle gode ideer???

Tusind tak, Marc Cromme

Marc Cromme
M.Sc   Ph.D

Ministry of Food, Agriculture and Fisheries  /  Ministeriet for Fødevarer,
Landbrug og Fiskeri
Danish Institute for Fisheries Research       /  Danmarks
Fiskeriundersøgelser
Department of Information Technologies    /  Afdeling for
Informationsteknologi
Charlottenlund Castle                                  /  Charlottenlund
Slot
DK-2920 Charlottenlund                              /  2920 Charlottenlund
Denmark

Tel: +45 3396 3300
Tel: +45 3396 3393 (direct)
Fax: +45 3396 3333