Re: program start

On Sat, 5 Aug 2000, Jon Bendtsen wrote:

> fordi pine ikke er et grafisk program, men et text mode, derfor skal det
> koeres fra en shell, det kan dog goeres med en extern, hvor du bruger -e
> pine som start kommando
> (se evt. man xterm for at se om det nu var -e)
>
> pine er et interaktivt program, jeg ser dog intet problem i at starte den
> via et script, hvad sker der når du prøver ??
>

> ion++

Jeg har skrevet et script og lagt det i KDE start mappen. Scriptet starter
coolmail når jeg starter KDE, men et klik på coolmail giver et bip, og og
starter ikke pine --- hvis coolmail startes fra en shell i KDE kan pine
startes ved et klik på coolmail ... shell scriptet er i /usr/bin/ og
indeholder linien coolmail -e pine -int 20