Re: Virtuelle domæner i DNS/BIND

torben fjerdingstad wrote:
> Nej. Det hører hjemme i virtueldomæne.dk zonefilen, ikke i
> dettedomæne.dk filen.
>
> Og så skal du ikke skrive det fulde hostnavn i virtueldomæne.dk
> zonefilen, bare
> www             IN      CNAME   neo.dettedomæne.dk.
> mail            IN      CNAME   neo.dettedomæne.dk.
>
> Læg mærke til at der skal ståe det fulde domænenavn tilhøjre,
> og med punktum til sidst, da neo's A record ikke findes i
> virtueldomæne.dk.

Ok, jeg skal lige høre om jeg har forstået det rigtigt:

Jeg laver altså blot en ny zone-fil (dette indsat i named.conf)

zone "virtueltdomæne" {
        type master;
        file "named.virtueltdomæne";
};

Denne fil ser ud faktisk ligesom min zonefil for mit alm. domæne blot
med nye alias' som bare pejer på mit alm. domæne efter CNAME ?

Er det rigtig forstået?

Anders