Re: MySQL problemer

Når du alligevel skal installere php, hvorfor så ikke php 4.0. Jeg vil på
det kraftigste anbefale det, da 4.0 giver mulighed for sessionsvariable. Det
er endvidere 25-35% hurtigere i svartid. Med hensyn til egen compilering
eller rpm har jeg prøvet begge dele uden problemer. Du skal dog være
opmærksom på, at hvis du bruger apache ver. 1.3.12 (med i Redhat 6.2), vil
du få en warning, når du starter apache, hvis php ikke er kompileret med
option --with-deapi. (php-4.0.1pl2)

--
Med venlig hilsen/Sincerely

Michael Rasmussen
Kirkegaardsvej 12, st.tv.
dk-2300 Copenhagen S.

tel: (+45) 3297 9612
mail: mir@xxxxxxxxx
home: http://miras.org

"Anders Jensen" <fraxis@xxxxxxxxxxx> skrev i en meddelelse

Til alle på sslug-teknik@xxxxxxxx
Jeg har 2 relativt store problemer med MySQL til Apache på min RH6.1 comp.
1) Da jeg havde downloadet mysql-et-eller-andet.i386.rpm fra www.mysql.com,
installerede jeg det [rpm -i *.rpm], og alt gik smurt.
Herefter gav installationen den besked, at jeg endelig skulle huske at
installere root-password med kommandoen "/usr/sbin/mysqladmin"
 - dette prøvede jeg, men denne binære fil var ikke installeret!
Hvad skal jeg gøre ved dette? Jeg har downloadet MySQL flere gange som
rpm-fil, og det samme sker hver gang.

2) For det andet, kan jeg ikke få PHP3 til at finde mit installerede
MySQL-modul, så hver gang jeg forsøger at kompilere et nyt modul med
"./configure --with-apxs --with-mysql" melder den fejl....
Hvad er grunden til dette, og hvordan kan jeg løse det?

- Anders Østergård Jensen, MVJLUG
Webmaster, www.mvjlug.dk