Re: Formatering ..

Gitte Wange wrote:
> men hvordan formaterer jeg min ntfs partitioner til en stpr linuxpartition ???

'mke2fs -b 4096 -i 4096 /dev/hdXX' hvor XX erstattes af de relevante
bogstav/tal. Du kan så mounte den med 'mount /dev/hdXX /mountpoint' hvor
XX erstattes af de relevante bogstav/tal og /mountpoint med det sted
hvor du vil mounte. For at få partitionen mountet automatisk ved
opstarte skal der ændres i /etc/fstab (Formatet skulle være til at
gennemskue, ellers kig på 'man 5 fstab').

--
Best Regards
Emil S Hansen - esh@xxxxxxxxxxxxx - ESH12-DK