Re: Seriøse ext2fs problemer

en update på mit indlæg tidligere idag om
bad magic in superblock

Efter at have kigget lidt i sslug arkivet fandt jeg et forslag der gik ud
på at bruge
mke2fs -S /dev/hdXX
efterfulgt af
e2fsck /dev/hdXX

det første gik ganske hurtigt mens det næste resulterede i en syndflod af
bad block og andet sjov.
Efter at have sagt yes til disse mange foreslag til fixes kunne jeg atter
mounte mit filsystem og inspicere skaderne.
De var ganske omfattende i visse områder (et enkelt bruger katalog var
helt væk) mens andre kun var delvist skadede. Jeg fik heldigvis en del af
det vigtige reddet så det var ikke helt forgæves.

Altså, hvis alt andet fejler, prøv mke2fs -S

Nu forestår der et mindre oprydningsarbejde, så jeg for overblik over hvad
der skal rekonstrueres. Men hvad, det er jo det man har nætterne til, ikke
sandt?

Sune