Re: Samba fejl

MONZ wrote:

> Fjernede samba som rpm og kompileret en tarball, får nu ved opstart
> fejlen
>
> Starting SMB services:
> execvp: No such file or directory
>                                                            [FAILED]
> Starting NMB services:
> execvp: No such file or directory

Har du selv tilføjet det nødvendige til /etc/rc.d/init.d eller er det
efterladenskaber fra rpm pakken? Hvis det er det sidste, så check hvad
der står i opstartsscriptet.

> Gætter på jeg mangler en eller anden conffil. Har smb.conf og smbpasswd.
> Skal på arbejde nu, kigger på jeres svar i aften...

Hvor har du disse filer liggende? Passer det med scriptet i
/etc/rc.d/init.d ?

Mange gange er placeringen af konfigurationsfilerne ikke de samme i en
rpm
pakke som hvis man henter sourcen selv og bare konfigurerer med
"configure".
Enten skal du lave opstartsscriptet om, eller også køre "configure" med
samme options som blev brugt til at lave rpm pakken med.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk