Problem med HP1100 Laserjet

Hej med jer.

Jeg er i den MEGET kedelige situartion at jeg lige har købt en HP1100
Laserjet til min Samba server.

Jeg havde ikke i min vildeste fantasi forestillet mig at HP ikke
understøtter Linux...... Men jeg er blevet
alvorligt klogere.......

Jeg har haft fat i HP Danmark og til sidst HP US uden held. De understøtter
ikke Linux, men er velvidende
om at der findes understøttelse fore deres printere i visse distributioner
af Linux.

Jeg har forgæves søgt efter en distribution der støtter denne printer uden
held.

Jeg har haft mit system inde til en installfest (RedHat 6.1) i vinter på
symbion uden held.

Jeg har selfvølgelig opgraderet til RedHat 6.2 men den distribution støttede
heller ikke printeren.

Jeg har selvfølgelig prøvet alle de HP Laserjet printere der er med i
Printtool under Controlpanel.

Jeg er ved at være temmelig træt af problemet, efter som at jeg er gået fra
NT4.0 Server til Linux, og jeg er
lykkelig for endelig at være sluppet for det tænd-sluk ur der rebootede NT
serveren hver søndag nat.

Behøver jeg nævne, at jeg også er tilfreds med at være sluppet for alle de
satans ekstra programmer som
skal købes for at køre en lille server for naboerne på vejen :-) eks.
pcANYWHERE og SERV-U FTP SERVER.

Med venlig hilsen

En meget glad Linux bruger der desværre ikke fik tjekket hardware
understøttelsen før han smed 3 kilo gode
danske kroner i en printer.

Follow ups