Re: Nfs og isdn netadgang

MONZ wrote:

> Ikke om jeg forstår det!
> Har opsat nfs herhjemme, men når nfs kører, kan jeg ikke lave traceroute
> til internettet. Kan pinge, browse og læse mail.
> Een gang måtte jeg manuelt fjerne routes til min isp, fordi de blev
> 'hængende'. Der var SVJH også en eller anden lock der skulle fjernes.
> Ellers virker min nfs med exports osv. udmærket.
> Andre der har oplevet det samme?

Nej.

Men kan det være navneopslag der ikke virker når NFS kører?

Er det fordi den vil lave navneopslag via NIS? Måske skal alt mht.
NIS fjernes fra "hosts:" linien i /etc/nsswitch.conf

Virker "traceroute -I <hostnavn>" ?

(den er god, hvis ens firewall i øvrigt blokerer for traceroute,
men ikke for ping).

Virker "traceroute -n <hostnavn>" ?

(den undlader navneopslag).

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08
Email: mk@xxxxxx Homepage: http://www.crc.dk