Re: Corel Linux 1.2

On Mon, Aug 28, 2000 at 22:58:44 +0200, Alex Jacobsen wrote:

> Ingen fejl på det. Men min filosofi var, at når det nu drejer sig om en
> "boot-CD" til Corel Linux, kan den sikkert ikke læses af MS Windows (MS
> DOS). Det gør jo så heller ikke noget, for den skal bruges til at

Windows skal kunne læse denne CD. Der må være noget meget forkert
i den måde CD-imaget er blevet brændt på af Nero.

> Ja og det var også noget, jeg gerne ville prøve. Derfor hentede jeg et
> program - kan ikke huske hvor - der rummer Linux på en diskette. Nogen
> havde sagt, at man kunne boote op på en sådan diskette og så køre
> forskellige Linux programmer, bl.a. at brænde en CD. Disketten fungerer
> sådan set godt nok, men når Linux starter vil det have et password. Så er
> jeg jo lige vidt, for det kender jeg ikke.

Nogen må have installeret et password, men du kunne prøve
at taste "root", og blot "<enter>" ved password, måske der
ikke skal bruges et.

> ens, bortset fra navnet. Men så er der den der .md5 fil - er der nogen, der
> ved, hvad den skal bruges til? Den fylder kun 33 bytes og indeholder:
> 0f3a266d124ac82c0af840ca34bf1a98

Det er en md5 checksum, så kan man kontrollere at den fil man har
er ok. Jeg kender dog ikke lige et dos/win program til md5,
men du kunne prøve at lede.
Jeg mener dog at problemet er at Nero gør forkert eller er anvendt forkert
til at brænde et image.