Re: ADSL fobindelse til kollegie

In <39AE9D52.C40758CE@xxxxxxxxxxxxxxx> Jesper Mørk <jm1311@xxxxxxxxxxxxxxx> writes:

>Tak for jeres svar. Men det undrer mig at der ikke er nogen der har
>haft problemer med opsætning. Hvis det er rigtigt at der ikke er
>nogen problemer er det jo perfekt, men hvis der er nogen der har
>oplevet nogle mærkelige ting, så er jeg stadig intereseret i at høre
>om det. Det er nemlig altid rart at have en masse viden om det, når
>man skal til at sælge ideen til resten af beboerne =)

Det er faktisk så enkelt som det lyder. Jeg har netop sat sådan en
forbindelse op i min kærestes boligforening (godt 200 lejligheder,
hvoraf de 60 er på deres netværk). Cisco'en kommer præ-konfiguret med
NAT funktion (svarer til Linux' masquerading) og en indbygget DHCP
server som er konfigureret til WOL's DNS servere og en IP pulje fra et
privat adresse område (192.168.1.3-253). Så det er faktisk blot at
sætte routeren i stikket, gå ind på WOL's opsætningsside som
konfigurerer routeren endeligt, og så tænde for resten af maskinerne.

Plug'n'play når det er bedst. Jeg var i al fald imponeret :-)
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."