Re: RAID Tools

> Jeg skal til at sætte nogle flere diske i en kørende server. Og da jeg har
> behov for meget plads vil jeg benytte mig at et LINÆRT RAID.

Men husk at du ikke har nogen som helst form for datasikkerhed. Hvis én disk
fejler er det tvivlsomt at du kan få nogle brugbare data ud igen.

> Det skulle vist
> ikke være noget problem i en RedHat 6.2. Jeg har siddet og læst i
> Software-RAID howto, men er ikke blevet meget klogere, da der står noget
med
> at man bare downloader diverse software, compilerer det og vupti, så
virker
> det!!!!!
> Jeg savner en lidt mere grydeklar opskrift. Hvad er det som skal
downloades?
> osv, osv

Hvis du bruger RedHat 6.2 er der intet som skal downloades, du sætter det
hele op under installationen (simplere kan det ikke være). Du kan også vælge
at følge vejledningen i en af de to how-tos (afhængig af kerne); men det er
meget mere besværligt. Kører selv software RAID 1 på flere maskiner, hvilket
fungerer upåklageligt.

Med venlig hilsen
Henrik Olesen
Blue Sky