Re: USB

>>>>> "Steen" == Steen Meyer <sun-rise@xxxxxxxxxx> writes:

 Steen> Hej Thomas og Per og Emil Jeg kan godt forstå at i undrede
 Steen> jer.Jeg skulle selvfølgelig ændre den manuelt ha ha den var
 Steen> god - jeg troede jeg kunne vælge IMPS2 i Drakeconf
 Steen> musekonfiguration. Jeg har ændret min Protocol således i
 Steen> XF86Config: Protocol "IMPS2" ZAxisMapping 4 5 Device
 Steen> "/dev/mouse" Men Men skidtet virker stadig ikke - hvad pokker
 Steen> er der galt. Min scroll virker som trykknap men jeg kan sgu
 Steen> ikke scrolle nogen steder.  Kan det have noget at gøre med -
 Steen> jeg ved godt at jeg har spurgt mange gange - at Linux skriver
 Steen> "Failed" i opstarten når den detecter USB.  Gode råd er dyre
 Steen> lige nu!  Min Mandrake 7.1 fungerer ellers upåklageligt
 Steen> bortset fra dette. Der var flere der sagde igår at jeg kunne
 Steen> opgradere kernen til 2.4 - så ville USB virke og jeg kunne
 Steen> scrolle i Nescape og etc. Men det har jeg ikke ligeee fået
 Steen> gjort, puha.  Er der flere gode råd - og tak for hjælpen.  Mvh
 Steen> Steen

Hvis du har din USB mus til at virke nu, så burde det IMHO ikke være
usb der er problemet. Prøv at se om du kan finde programmet xev og
start det... den skulle gerne starte et grafisk vindue samt skrive en
masse ud på terminalen du starter den fra. Prøv i det grafiske vindue
at rulle stille og roligt på scroll knappen og se om den det som
værende knapper. Der skulle gerne stå noget om button4 og button5 når
du kun bevæger scroll knappen. Hvis at dette er tilfældet så virker
din scrollknap, og så skal den blot konfigureres. Hvis den intet
siger, så skal du have gjort noget andet. BTW nu kommer jeg lige i
tanke om en ting, du skal også have

Buttons 5

til at stå før ZAxisMapping ellers bliver den ikke initialiseret som
en 5 knaps mus, hvilket der skal til for at kunne bruge knap 4 og 5.

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson