Canon bj200 printer under Linux

hejsa
JEg ville gerne have min Canon BJ200 printer til at virke under linux,
men den giver mig lidt grå hår.
Jeg har brugt printtool, hvor jeg har sat den op som lokal printer,
kaldt den lp, og valgt canonBJ200 som filter (den findes i listen).
Jeg skriver så en ascii testfil ud og den printer. Desværre så laver den
bogstaverne enormt store, og så er de lave med ascii art (bogstaver
dannet af mange små bodstaver).
Når jeg tager filtret fra, så kan den sagtens printe ascii testfilen ud.

Nå men dette er kun en af problemerne, for PS kan den slet ikke skrive
ud. Der skriver den bare en masse volapyk ud på papirer og bliver ved
sådan en 20 siders tid.

Nogen  der har en ide til hvordan dette sættes op så det virker??

MVH
Kim @ Sslug.dk

Follow ups