Re: løbsk httpd, 98% CPU?

sh wrote:

> Min maskine har et par gange opført sig mærkeligt.
> Jeg kan se den sender pakker på nettet (dog viser netstat ingen
> forbindelser), og laver jeg en 'top' viser den at httpd æder 95%-98% CPU.
> Selvom jeg dræber httpd'en  (ps -aux | grep httpd, viser ingen httpd) så
> skriver 'top' stadigt at httpd bruger 95%-98%?!?.

Jeg er ikke i stand til at sige hvad der er galt men jeg tror godt jeg
ved hvad der sker når du prøver at dræbe den. Httpd starter et antal
tråde med nobody bruger som default er det hvist 8 og selvom du dræber
forældre processen lever trådene videre
hvis jeg skal slå min ihjel skal jeg lave 9 kills.

> Ping'er man den (maskinen) eller fra den, er der ca. 70% pakketab, og den er
> meget langsom.
> Uderover httpd, kører maskinen 'named/bind' men den er meget lidt presset.
> F.eks. viser httpd måske 3 sider på én dag!
> Normalt kommer min httpd heller ikke over 8% CPU.
>
> Hvad kan der være galt ?
hvad står der i /etc/httpd/logs/error_log
og /etc/httpd/logs/access_log

--
Med venlig hilsen

Poul-Erik Andreasen