xwgui og libc 5

Hej.

Jeg prøver at kompilere og køre et program der hedder
xwgui. Det er ret mærkeligt.

Det kræver noget der hedder xwprint, som jeg har
installeret fra source. Og det kræver xforms, som jeg
også har installeret. Og en gimp-devel ting fordi
xwprint er en plugin til gimp, tror jeg nok.

Når jeg så kompilerer xwgui fra source, og installerer
den med make install, og prøver at køre den. Så kommer
den ud med "error in loading shared
libraries: libc.so.5: cannot open shared object
file: No such file or directory".

ldconfig -p giver mig
libc.so.5 (libc5) =>
/usr/i486-linux-libc5/lib/libc.so.5

Så prøver jeg og installere xwgui som rpm i stedet, og
den installerer fint, hvis xforms er installeret som
rpm, og glibc er der. På det der ikke har, brokker den
sig over at den er afhængig af glibc. Så jeg kan ikke
rigtig finde ud af, hvad for en libc den tror den skal
bruge.

Når jeg prøver at starte den der er installeret som
rpm, får jeg: bash: /usr/local/bin/xwgui: No such file
or directory.

Filen hedder /usr/bin/X11/xwgui, og der er ikke nogen
filer i rpm'en der skulle forestille at ligge i
/usr/local/bin/xwgui.

Jeg er forvirret. Er der nogen der har et clue? Jeg er
ligeglad om det er sourcen eller rpm'en, og om det er
mit glibc system eller mit gamle system, jeg skal bare
have skidtet til at virke.

--
Hanne Munkholm hanne@xxxxxxxxxxx

Follow ups