Re: Software vs. hardware RAID

On Wed, 13 Sep 2000, Kristian Vilmann wrote:

> Det kan jeg også, men hvis jeg selv kan vælge, og pris ikke er noget man
> taler om, så vil jeg hellere have en "rigtig" RAID-controller.

Ulempen er at din hardware raid kan have begrænset performance i forhold
til software raid. Hvis du vil have bedre performance på din software
raid, høvler du en større CPU i, flere controllere, og flere diske. Med
hardware raid har du bare ikke de samme muligheder.

Hardware raid har selvfølgelig også fordele, men man skal veje tingene op
imod hinanden.

Mads
--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
A series on the annoying idiosyncrasies of popular programs such as Windows,