RE: qmail pop3d problem

sh wrote:

> Jeg har installeret qmail med et meget tilfredsstillende resultat. Dog
> ønsker jeg også at kunne hente mail via pop3, så jeg installerede
> checkpassword og satte qmail-pop3d op. Dog kan jeg ikke få den
> til at finde (?) brugerens Maildir.
> Connecter jeg til serveren port 110 sker der f.eks. følgende:
>
> +OK (1234.1234@xxxxxxxxxxxxx)
> user USERNAME
> +OK
> pass PASSWORD
> +OK
>
> og så ikke mere..

Hvad mere ville du forvente? Har du prøvet med LIST for at se hvilke
meddelelser som ligger i brugerens Maildir og RETR <nummer> for at hente en
meddelelse?

> Jeg har startet qmail-pop3d med:
>
> #!/bin/sh
> exec /usr/local/bin/tcpserver -v -R 0 pop3 \
> /var/qmail/bin/qmail-popup mail.mailserver.dk /bin/checkpassword
> /var/qmail/bin/qmail-pop3d Maildir

Hmmm, jeg er ikke så stiv i syntaksen eftersom jeg blot bruger scripet fra
Memphis-rpm'en, men hos mig ser den ud som følger (med substitution af
variable):

  supervise /var/lock/qmail-pop3 \
  tcpserver -v -c40 -x /etc/tcprules.d/qmail-pop3d.cdb -u0 -g0 0 pop-3 \
  qmail-popup afrodite.skydebanen.net checkpassword qmail-pop3d Maildir \
  2>&1 | setuser qmaill accustamp \
  | setuser qmaill cyclog -s 1000000 -n 10 /var/log/qmail-pop3d &

/Martin

Martin Pihl Jensen - skydebanen.net
E-post: martin@xxxxxxxxxxxxxx
Web: http://www.skydebanen.net