Re: 2Re: [TEKNIK] [MVJLUG-TEKNIK] Ændring af partitionsstørrelse

Kristian Sørensen wrote:

> 1,2gb - og sådan vil jeg gerne have det - MEN de 1,2bg ville jeg gerne
> udvide til de 29,2bg (som er resten af harddisken)....
>
> Er der ingen nem metode til det (Svede!!)?? :'-/

Der findes et program der hedder GNU-parted det kan udvide dine
partioner
Det påstår det i alt fald, jeg har kun prøvet at studere det lidt. Det
er det nyeste på
banen af den slags. Det er ikke specielt fancy brugerfladen er en
tekstbaseret shell, men det taler til fordel for programmet(så er det
nok nogen rigtige nørder der har lavet det:-)). Du kan finde det på
Tucows

http://uni-c.linux.tucows.com/conhtml/sys_utilities.html

Med venlig hilsen

Poul-Erik Andreasen