RE: Hjææælp - Hvad betyder :

On Mon, 25 Sep 2000, Jon Bendtsen wrote:

> Normalt er seriel jo ogsaa irq styret. Er det fordi det er serial on
> console at den ikke bruger irq's ??
> Jeg kan ikke forestille mig at kernen koerer med busy waiting naar den
> skal skrive data ud paa den serielle skaerm, aka, den MAA bruge irq's

God pointe. Jeg må være vanvittig stiv i de her dage!

Jeg ved ikke hvorfor, men det virker som om at kernen altid er i stand til
at håndtere seriel porten, hvorimod den jævnligt knalder af på netkort,
f.eks. Hmm. Omvendt har parallelporte jo ingen irq, men de performer
selvfølgelig også af helvede til. Måske er det i virkeligheden bare fordi
jeg ikke kører min log på nettet ordentligt?

Får du kerne paniks i netlog (altså, hvor den går ned, ikke bare
lukker en driver)? Jeg kan kun få dem på seriel konsole.

Oh well. Jeg tror jeg skal til at tage mig sammen.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
Remember, never ask a geek "why"; just nod your head and back away slowly...