Re: SV: DNS og DHCP

Kim Tingkær wrote:
> grunden til at jeg vil have opdateret mine zonefiler løbende (dynamisk) er
> mindsket administration for mit netværk vokser rimeligt hurtigt lige nu. Og
> så for nemmere at kunne sætte til og tage fra i tests og blah blah... men
> det er heller ikke det der er pointen... Jeg vil have zone filerne opdateret
> dynamisk. :)

Så længe du stoler på dine brugere er det ok.

> Med hensyn til det du skriver om debugning... Serveren logger slet ingen
> fejl så måske er det samme problem som med DNS serveren at den ikke kører
> som root... I en tidligere mail spurgte jeg til dette, jo jeg har lært det
> nu, men jeg har ikke checket for DHCP serveren om den er installeret med lvl
> forskellig fra root (som  den DNS serveren der jo var installeret pr default
> som UI 25)

Når du siger lvl (det hedder UID), mener du så ejeren på filen (ses med
'ls -l `which dhcpd`) eller mener du den bruger som den køre som? (ses
med 'ps aux | grep dhcpd').

> Så er jeg vel henstillet til RFC'erne som eneste dokumentation for hvordan
> options osv i den nye dhcp virker... Der er ikke lige en der lige er
> udkommet med en sprit neues manual om dether?

Hvad siger 'man 5 dhcpd.conf'? Skulle give en meget ok beskrivelse af
opsætningen af en DHCP server.

--
Best Regards
Emil S. Hansen - esh@xxxxxxxxxxxxx - ESH12-DK