Re: lilo skriver 01 01 01 01 01 01 01

On Thu, 28 Sep 2000, Kim Johansen wrote:

> Hej jeg har en lilo der ikke gør andet end at skrive 01 01 01 01 01 01 etc. etc.
> Og når man booter på en diskette og kører lilo skriver den:
>
> Warning: BIOS drive 0x82 may not be accessible
> Warning: BIOS drive 0x82 may not be accessible
> Warning: BIOS drive 0x82 may not be accessible
> Warning: BIOS drive 0x82 may not be accessible
> Added linux *
> Added win
>
> Min linux ligger på /dev/hdd
> og Swap partionen ligger efter root partionen, root partionen er på 3 Gb.
> [...]

Mon ikke du er ved at installere lilo på /dev/hdd - din bios supporterer
nok kun at boote fra de to første drev. Det vil nok virke, hvis du
installerer lilo i din master boot record.

Post eventuelt hele din /etc/lilo.conf, samt en oversigt over dine
harddiske.

Endeligt kan du søge efter "LILO 01" på sslugs hjemmeside, og så vil du få
mange svar, som du kan kigge igennem.

Og, der er selvfølgelig også lilo dokumentationen, som er god at lære
fra. Ligger som regel i /usr/doc/lilo-*/UserGuide.ps eller ca deromkring.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg.                               madsdyd@xxxxxxxxxxxx
You know you're a Linux geek when...

    You keep track of your highest uptime, and try to break your record.

                                                     - segfault