Problemer med MySQL og PHP under RH7.0

Hej
Jeg har problemer med MySQL og PHP, når jeg via. en php-fil på min webserver [apache], forsøger at connecte med følgende kommando:
mysql_connect("localhost", "username", "password"), hvor jeg bruger root som brugernavn og mit sædvanlige root-password, som jeg bruger til at logge ind på systemet med.
Når jeg så prøver at køre eksekvere filen, får jeg følgende error-message fra php:

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (111) in
/var/www/html/makedb.php on line 2

Hvad kan dette skyldes? Jeg har følgende rpms installeret:

php-mysql
mysql
mysql-server

Dette burde iflg. installationen være nok [all dependencies statisfied], så det anser jeg ikke som noget problem. Jeg håber virkelig nogen vil hjælpe mig!!!!!

Venligst

- Anders Østergård Jensen
Microsoft gives you Windows, - Linux gives you the whole house.

Follow ups