Re: Bærbare og PC Card

Reply to messageid <007401c02adc$2105bdd0$0602a8c0@kennw2k> written on Sat, 30 Sep 2000 14:44:09 +0200 by Kenn L. Schjødt

> Jeg har fået en gl. bærbar. Det er en Pentium 133, 850 MB HD, 16 MB RAM
> og et Chips and Tech. 65548 grafikkort med 1 MB RAM. Er det seriøst at
> installere den med en RH 7.0 eller Mandrake 7.1 og bruge KDE eller er
> det for langsomt..?

Du får nok problemer med både plads og hastighed hvis du insisterer på
KDE.

> Derudover har maskinen intet CD-ROM drev og skal derfor installeres via
> HTTP fra min web-server. Jeg skal derfor indkøbe et PC Card i den
> billige ende ca. 400 kr. Er der nogle som har gode erfaringer med enten
> D-Link, Accton eller Vegas PC Card og installation via HTTP ?

D-Link DE-660 fungerer ganske fint for mig. Det koster 400-500 kr. Jeg
går ud fra at du mener installation via FTP eller NFS. Jeg har ikke
prøvet det med RedHat eller Mandrake, men med SuSE. Hvis de andre to
installatiner foregår på blot nogenlunde samme måde får du under de
første trin i installation mulighed for at loade PCMCIA-modulet hvilket
er nødvendigt i dette tilfælde. Husk nu lige at den maskine du
"modtager" fra skal være sat op til at lade en anden maskine bruge den
som installations-server, uanset hvilken metode du bruger, FTP eller
NFS.

Driveren til DE-660 hedder de600.

--
Med venlig hilsen/Best regards