Re: Window Manager

 Tim> ...men er helixgnome ikke hele desktop miljøet fra gnome ovenpå
 Tim> sawfish?! Jeg har prøvet den der configurator dims... men jeg
 Tim> synes ikke rigtig jeg kunne indstille så meget?!

Helixgnome er gnome tilpasset efter hvad firmaet helixcode kan lide,
dertil har de lavet nogle tilføjelser til selve gnome, således at den
mainstream gnome og helixgnome ikke er helt identiske. Den bruger som
standard så sawfish, men du kan selv ændre dette, bla. kan den også
anvende Enlightenment, men den kræver en del mere cpu kraft.

sawfish er bygget til *kun* at være en windowmanager, dvs. at styre
hvordan vinduerne ser ud og lign. Den indeholder ikke noget andet end
dette, bortset fra selvfølgelig menuen samt mulighed for at bruge
tastaturgenveje... Netop fordi den ikke indeholder noget bras er den
så dejlig lille. Med de rigtige færdigheder kan den konfigureres i
hoved og r**, der kræves "blot" at man kender til lisp :-)

Det gør jeg ikke, men jeg syntes selv at jeg har fået den til at makke
ret :-)

/Thomas

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson