ISDN routeren er oppe konstant

Hej.

Jeg har et site, hvor der er en Linux server der sidder på som mail-server.
(redhat installation, jeg ikke selv har foretaget).

Den har tidligere kaldt op til udbyderen hvert 20 min, via et alm. modem.

Da sitet nu er begyndt at tilbyde medarbejderne adgang til Internettet,
lagde jeg linux-serveren om til at hente mails via ISDN-routeren dvs. at jeg
bl.a. satte Default Gateway til at pege korrekt.

Så kom problemerne:
ISDN er oppe hele tiden med een BRI-kanal. Der er næsten ikke nogen trafik
(tjekket fra routeren), men der er nok til at holde linien oppe konstant.

Når jeg lukker Linux-serveren ned, lukker BRI-kanalen, når jeg starter
linux-serveren op, starter BRI-kanalen (mod slutningen af
opstartssekvensen).

Jeg har sendmail kørende, og fetchmail som dæmon sat til at aktiveres hver
1200 sek. (20 min.).

Jeg har tjekket at SMB er lukket ned (via /etc/rc.d/rc.d.init/smb status)
Jeg har via linuxconf, sørget for at der ikke forwardes DNS oplysninger.

Nu kommer så spørgsmålet:
Der må være andre der har arbejdet med dette problem, og ved hvilke services
der skal stoppes, eller hvad der ellers skal ske. Jeg har ikke haft mulighed
(tid) til at sætte en sniffer på, så jeg ved ikke hvad det er der forårsager
denne trafik.
Så gode forslag, erfaringer og evt. henvisninger til relevante sites er
meget velkomne.

mvh

Rachid El Mousti

Rachid El Mousti - cand. scient. (M.Sc.)
DataLink ApS - Gl. kongevej 3, st. th. - 1610 København V - Denmark
Tel + 45 70 26 00 70 - Fax +45 70 27 00 70 - www.datalink.dk

Follow ups