Hvilken printer

Hej,

Jeg skal have købt mig en ny printer, idet den jeg har, Canon LBP-660, er en
Windows printer, som vistnok ikke kan bringes til at køre under Linux.
Jeg kræver driftstabilitet og compabilitet med flest mulige programmer - her og
nu Netscape, StarOffice og Acrobat. Opløsning og hastighed er af mindre
betydning. Pris betyder lidt.
Hvis jeg kunne købe en HPL4 ville jeg nok gøre det - med Linux er det vist en
fordel ikke at have den allernyeste hardware.
Er PostScript nødvendigt for at kunne printe acrobat PDF-filer ? eller findes
der noget SW emulering, der omsætter til PCL4 ?
Kan nogen anbefale en printer i prislejet op til ca. 5000 kr.
Jeg har kigget lidt på HP1100. Den bruger PCL5e, hvilket jeg gætter på betyder
at også PCL4 understøttes ?

mvh
Hardy Henneberg

Follow ups