Re: Kerne 2.4-test9 og ipchains

root wrote:

"Henrik Størner" wrote:

In <39E76734.8684786C@xxxxxxxxxxxxxx> root <leanf@xxxxxxxxxxxxxx> writes:

[netfilter i kerne 2.4]

Jeg har prøvet at køre scriptet, men den brokker sig med
"iptables v1.1.1: can't initialize iptables table `filter': iptables who? (do
you need to insmod?)
Perhaps iptables or your kernel needs to be upgraded."

[snip]

Jeg har compiled kernen med option
[*] Network packet filtering (replaces ipchains)
[*]   Network packet filtering debugging
[*] Socket Filtering

Hvad med alle de forskellige netfilter moduler ? Der er et særligt
afsnit i konfigurationen der hedder "IP: Netfilter Configuration",
hvad har du valgt der ?

Du bør have disse slået til (byg dem ind i kernen - ikke som moduler):

* Connection tracking
* FTP protocol support
* IP Tables support
* Connection state match support
* Packet filtering
* REJECT target support
* Full NAT
* MASQUERADE target support
* LOG target support
--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."

                    |          Eric S. Raymond, re. the Frontpage backdoor

Tak,
det vil jeg prøve med det samme

Det virker, men windows clienter har ikke noget net. Jeg tror jeg har sat alt rigtigt op i windows. Dvs gateway og dns-server.
Hvad mangler jeg til iptables/windows for at få det til at virke.