Re: Promise Ultra66

>Er der nogen, der har erfaring i at installere RedHat 7.0 på et system,
>hvor alle harddiske sidder på et Ultra 66 kort?? Når jeg prøver at
>installere RedHat 7.0 kan den ikke finde mine harddiske.

Det er meget muligt at du bliver nødt til at flytte din boot-disk til
motherboard controlleren for at installere RH7 og så bagefter flytte den
til Ultra'en ved at gøre flg:

1. Standard for de fleste systemer er at boote på motherboard controlleren,
men i de fleste BIOS kan du specificere andre boot options. For at boote på
Ultra'en, skal du sætte boot til "SCSI" eller lign. i BIOS

2. Dernæst bliver du nødt til at rekompilere kernen og aktivere optionen:
"Boot off-board chipset first support" i "Block devices".

3. Jeg kører ikke RH7 så jeg ved ikke om Promise driveren findes i den
kerne, men ellers skal du finde et patch til din kerne (prøv at søge på
Linuxtoday.com, de har haft en artikkel om det).

Jeg har selv en maskine der kører på ovennævnte metode og som booter på
Ultra'en - så det kan lade sig gøre.

mvh
Peter Thorsager