Debian Hjælp

Hej

Gider du hjælpe mig med lidt Linux?
Jeg har tre problemer:

1)    Jeg får gang på gang at vide at der er forsaget en bus error.
        Hvad er der galt?
2)    Jeg kan ikke få forbindelse med andre computere i netværket.
        Jeg tror ikke at min computer fatter at den har et netkort.
        Det er configget som dummy(tror jeg nok).
3)    Jeg har lige fået sat min ppp forbindelse til image.dk op.
        Når jeg riger op, ser alt ud som det skal være.
        Bortset fra at jeg ikke har forbindelse til andre computere på nettet.
        Der er intet svar på ping til nogetsomhelst.
        BitchX kan heller ikke få forbindelse til noget.

Det skal lige siges at jeg kører Debain Linux.
Jeg håber at du vil hjælpe mig, eller i hvert fald henvise mig til en som kan hjælpe mig.

Hilsen
Thomas Damgaard

Follow ups