Re: Linux newbie

"Allan (feriefjord)" wrote:

> [...]

Nå? Kommer da an på hvordan man gør.
Brug Partition Magic, skrump winblows partitionen, så der er plads nok
(gerne 1.5GB) til Linux. Husk samtidig at flytte windoze lidt op, så der
bliver ca. 12MB forrest på disken til Linux /boot; på den måde får du
ingen problemer med at boote Linux, selvom den skulle blive placeret
længere inde på disken end cylinder 1024.
Opret på den resterende plads en extended partition, og opret heri min.
to partitioner til Linux swap og / (root).
Installer Linux; LILO bliver i fx. RedHat (sikkert ozze andre)
automatisk sat op til boot af windoze og Linux.
--
Regards,
              Mogens Valentin