3c900 netkort (+ generelt spm)

To: MVJLUG-teknik
Subject: 3c900 netkort (+ generelt spm)

Hejsa!

Jeg har en bekendt, som har en linuxmaskine - ja, han er meget glad :-) Han har et 3Com netkort i (3c900). Når maskinen starter op (rh7) kommer der ingen fejl, men når vi logger ind (i gnome) siger den at den ikek kan (ca.) finde maskinen på netværket (altså sig selv).

Maskinen skal være tilknyttet til but.auc.dk domænet (så de kan bruge den som workstation i grupperummet derude). Vi har skrevet domænet (som ovenfor) ind under domæne - er der andet der skal til, eller er det netkortet som ikke er korrekt installeret - jeg tror det ikke da den fint startet det op... der står [OK] ud for eth0 under opstart.... er der nogen som ham hjælpe?

NB. De er ved at skrive projekt om Linux anvendelighed for studerende, så vi skulle jo helst have det til at funke - de studerer informatik.

Hilsen
Kristian.
stud.scient :o) .. jaja titler skal der jo til ;) ...for at understrege at det ikke var inf. jeg stud :]

Follow ups