Fra: Henrik Størner [mailto:henrik@xxxxxxxxxx]
Sendt: 24. oktober 2000 22:52
Til: sslug-teknik@xxxxxxxx
Emne: Re: [TEKNIK] VPN

In <GGEBIIPHALELBBFOOFEAMEEJCEAA.pj-linux@xxxxxxxxx> "Peter Junker"
<pj-linux@xxxxxxxxx> writes:

> Er der nogen der har erfaring med VPN
>Jeg har brug for en sikker forbindelse over eks. adsl til en anden Linux RH
>server, men også forbindelse fra win98-2000 til Linux server.

Hvad skal du lave med forbindelsen ? Hvis det blot er en terminal
session, du har brug for, så er det nemmeste vel at køre en ssh server
på Linux maskinen (der findes ssh klienter til både Linux og Windows).

Men hvis du har brug for fuldt netværk mellem systemerne, så er det en
rigtig VPN løsning, du skal have i sving. D.v.s. FreeS/WAN eller noget
tilsvarende. Det kender jeg ikke ret meget til, ud over at det så
rimelig komplekst ud da jeg kiggede på det for et års tid siden.

--
Henrik Storner      | "Crackers thrive on code secrecy. Cockcroaches breed
<henrik@xxxxxxxxxx> |  in the dark. It's time to let the sunlight in."