Re: Linear raid

On Wed, 25 Oct 2000, Mikkel Rokkær wrote:

> Hvis jeg nu laver en /etc/raidtab fil indeholdende, så virker det ikke ?
>
>   raiddev              /dev/md0
>   raid-level                  linear
>   nr-raid-disks               2
>   chunk-size                  8
>   persistent-superblock       1
>   nr-spare-disks              0
>       device           /dev/hda7
>       raid-disk           0
>       device           /dev/hda8
>       raid-disk           1
>
> Hvad er chunk size, persistent-superblock og raid-disk ?
> [...]

Chunk-size maa vaere den stoerrelse der laeses/skrives med paa hver disk i
raidet, saa det blir delt ud over det hele

Raid disk er en option hvor du bestemmer hvilken disk der skal vaere den
foerste, den anden osv. i raidet

Persistant superblock har jeg ingen anelse om.. blir den overhovedet
brugt?

----
Born and raised by UNIX, married to Linux...

/ynni@xxxxxxxx
ITA-109
Tlf.: +45 46775538