Re: Kde2 /Helix-gnome

On Tue, 31 Oct 2000, Poul-Erik Andreasen wrote:

> Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men helt generelt så kan jeg lige sige
> at det hjælper ikke at slette filer hvis der er konflikter i
> rpm-systemet. Selv om de bliver slettet som filer står de stadigvæk som
> værende tilstede i RPM-databasen.

korrekt. Det er nødvendigt at bruge
rpm --force
naar denne slags konflikter opstaar. En fremgangsmaade kunne være:
1. vurder om filerne ser vitale ud, hvis det ikke er tilfældet (som feks
ovenfor hvor det vist er en lidt ligegyldig
menu-configurationsfil) flytter du dem til <filnavn>.bak og ser om alting
stadig virker rimeligt.
2. Hvis dette gaar godt kan du bruge --force naar du skal installere dine
rpm'er.
3. Sammenlign evt. den nye fil og .bak filen for at se hvad forskellen
bestaar i.

god fornøjelse

> Desuden ødelægger du din gnome installation på en helt uoverskuelig
> måde.

nogle af disse smaafiler er altsaa ikke helt uoverskuelige ;-)

Sune