Re: linux kompatibel monitor

Martin Hansen wrote:

> Det er på tide at skifte min over 6 år gamle 14" monitor ud (den har
> det ikke så godt længere, specielt ikke under X, hvor den ofte gør
> billedet helt ulæseligt).
> I stedet har jeg tænkt mig at anskaffe en god 17", som kan holde de
> næste 6 år.
> Er der noget jeg skal være opmærksom på ifht. linux kompabilitet.
> Er der nogen der har overblik over markedet og kan anbefale en
> bestemt monitor. Jeg har en 3-4000 at gøre godt med.
>
> venlig hilsen
> martin

hej martin
jeg vil ikke snakke om napster eller lign.
jeg har en KFC Cromclear som fungere glimerende under linux. Den findes
også under monitor selction i bl.a. RH 7.0 og mandrake 7.1.
Grunden til at jeg vil anbefale den monitor er at den er ganske gad i
forhold til prisen (ca. 2400). og har nogle ganske gode data.

Og så en anden ting. Jeg mener at det er tåbeligt at satse på den samme
monitor for de næste 6 år, da der virklig sker noget indenfor LCD
skærme, som efter min mening er klart bedre på en række områder. De er
dog for dyre for øjeblikket.