lidt start hj�

Jeg må indrømme at jeg er en "newbie" inderfor Linux så jeg bliver nødt til
at have lidt starthjælp :-)

Jeg har nu, langt om længe fået installeret RedHat 7.0 men jeg har et
problem, når jeg logger på og jeg kommer ind i KDE 2.0 så kan jeg se at
maskinen begynder at køre på harddisken. Hvis jeg så går ud i en af terminal
vinduerne så begynder Linux at skrive nogle mærkelige beskeder omhandlende
drevet hdc, min CR-brænder en Yamaha CRW4416E, og nogle kommandoer jeg tror
har noget at gøre med DMA. Men min brænder kan ikke bruge DMA

Hvordan får jeg slået fra at min CD-brænder bruger DMA ?

Og hvordan får jeg sat Linux op så jeg kan bruge mit SCSI CD-ROM drev som
det "almindelige" drev lige nu bruger Linux pr. definition min CD-brænder

Hilsen / Best Regards
Mark Jørgensen
markj@xxxxxx
"Fry, of all the friend I've has, you're the first" - Bender, Futurama

Follow ups